Alleen voor leden

Op deze pagina alleen informatie voor leden

Beste tuinders,

Vanmiddag was het na jaren weer zover, oogstfeest en ALV.
De opkomst was behoorlijk, er waren de nodige lekkere versnaperingen en we zaten heerlijk voor het nieuwe schuurtje bij te praten.
Dan nu een kort verslag van de ALV.

Zoals aangekondigd, Auke en ondergetekende vonden het tijd om plaats te maken voor nieuw bestuur.
Het goede nieuws is dat we alle vacatures hebben kunnen invullen.

Voorzitterschap: Simone en Berend
Secretariaat: Floor
Penningmeester(es?): Christien
Hessel blijft aan als algemeen bestuurder.
Yvonne wil ook toetreden als algemeen bestuurder
Dan hebben we 6 bestuurders, bij voorkeur moet het bestuur in totaal op een oneven aantal uitkomen om bij stemming altijd op een meerderheid uit te komen, wie wil?
( we hebben overigens nog nooit hoeven stemmen …)

Rene ( Heideman ) is beschikbaar voor technische zaken, maar wil / hoeft niet in het bestuur.

Voor deze besluiten is een meerderheid van stemmen binnen de vereniging vereist, de aanwezige leden ( 66% ) stemden unaniem voor deze besluiten, mochten de afwezigen ernstige bezwaren hebben dan horen we dat ‘graag’ ( binnen 1 week )
De komende tijd gaan we de administratieve afhandeling in werking zetten ( met name mutaties doorgeven aan de KvK en RABO)
Auke en ik nemen de tijd om de nieuwe bestuurders in te werken, we zijn net als het kabinet demissionair en en houden de boel draaiend tot het nieuwe bestuur is ingewerkt en ingeschreven.

– Kan de waterkraan bij de ingang weer worden aangesloten?
  We hadden een leiding vanaf de nieuwe watermeter in het schuurtje naar de kraan aangelegd, helaas hebben de monteurs deze leiding verwijderd.
  We hebben genoeg leiding om de kraan weer aan te sluiten, het demissionair bestuur vraagt daarom aan de leden hoe ze dat zouden willen realiseren.
– Elk jaar wordt er bij de Ark verse biologische compost afgeleverd, wellicht kunnen we voor ons ook deze compost laten leveren. Wel duurder dan mest, maar veel beter voor de grond en geen onnodige stikstof belasting (regeren is vooruitzien…). Als er bij jullie belangstelling voor is zullen we (..) dit verder uitwerken.
– De opkomst bij klusdagen is soms laag en we hebben de nodige leden nog niet mogen begroeten bij de klusdagen. Hoe kunnen we dit verbeteren?

Auke en ik werden nog hartelijk bedankt voor onze inzet, verwend met een leuk presentje, mooie afsluiting van deze ALV.

Daarna genoeg tijd om gezellig na te praten en de meegenomen lekkernijen te proeven, gaan we zeker weer zo doen!

Namens het demissionair bestuur, Frits